środa, 24 sierpnia 2011

:: pieczone warzywa w sosie z granatów ::

jak już kupiłam syrop z granatów to wstydem by było go nie stosować. tj. mój syrop oraz melasę z winogron przywiozłam z Sarajewa.

syrop z granatów jest kwaśny, lekko słodkawy i gęsty. przetestowałam go najpierw z jogurtem greckim, polałam nim jogurt - rewelacja. teraz nastał czas dalszego testowania.

składniki:
- 1 średni bakłażan
- 1 średni cukinia
- 1 duża słodka cebula
- 1 duża słodka papryka
(proporcje można zmieniać, dodać np. pomidory obrane ze skóry)
- zathar -1 łyżka
- ras-el-hanout - 1 łyżka
(przyprawy też można dowolne, te ulubione)
- sól- odrobina
- 3 łyżki siekanej kolendry (ja mam zamrożoną) - można pominąć
- 4 łyżki oliwy
- 4 łyzki oliwy - do sosu
- syrop z granatów - 1 łyżka
- czosnek -2 ząbki


paprykę opalić nad palnikiem, włożyć do papierowej torby. w tym czasie pokroić resztę warzyw w półplasterki. paprykę obrać, pokroić na kawałki. wrzucić do naczynia do zapiekania - posypać przyprawami, dokładnie wymieszać, dolać oliwę - wymieszać i do piekarnika. piec tak długo, żeby cebula straciła posmak surowizny. ostudzić.

wymieszać w kubeczku oliwę, syrop z granatów, dodać zmiażdżony czosnek. polać warzywa. najlepiej przechowywać w zamkniętym słoiku. jeść zimne.

1 komentarz:

  1. nie uwierzysz ale dzis w pracy wlasnie myslalam sobie o tagine Twojego wykonania.
    Ja chyba ogolnie lubie jak Ty cos tam czarujesz w kuchni :)

    OdpowiedzUsuń